Thursday, April 19, 2007



Η μικρή γωνιά μου.











Mπορεί να δηλώνω ζωγράφος και να αφήνω να εννοηθεί
πως ξημεροβραδιάζομαι απάνω σ' ένα καβαλέτο ,
γεμάτη από δημιουργική έξαψη, όμως δεν είναι πάντα έτσι.

Τον τελευταίο καιρό ειδικά το πινέλο μου λείπει και

όχι γιατί δεν ζωγραφίζω.
Έχω αρκετή δουλίτσα(κατά παραγγελία)
πράγμα που είναι αναγκαίο κακό - αναγκαίο για να
βγαίνουν τα έξοδα μα κακό γιατί δεν απαιτείται έμπνευση
παρά μόνον τεχνική εμπειρία και στοιχειώδης αισθητική.
Και στα μαθήματα δεν κάνω τίποτ' άλλο απ' το να
περιφέρομαι από καβαλέτο σε καβαλέτο μ' ένα πινέλο
στο χέρι, πράγμα που μ' ευχαριστεί ιδιαίτερα,
μα δεν μου φτάνει.

Δεν είναι αυτές οι περιπτώσεις που αισθάνομαι τον
εαυτό μου πραγματικά ζωγράφο - αν και θα' πρεπε
λόγω επαγγελματισμού, όμως ποτέ δεν υπήρξα αρκετά
επαγγελματίας.









Έτσι λοιπόν,νιώθω πραγματικά ζωγράφος μόνον
τις εποχές εκείνες, τις όχι και τόσο συχνές, που υφαίνω
τους δικούς μου κόσμους στριμωγμένη στην μικρή μου
γωνιά -3τμ όλα κι όλα!- το διαστημόπλοιο...όπως
αποκαλώ τον μικρόκοσμο που με περιβάλλει πίσω
απ' το παραβάν, όπου έχω μετακομίσει το εργαστήριο
τους τελευταίους 7 μήνες.

Διαστημόπλοιο το ονόμασα γιατί σ' αυτή την γωνιά
ταξιδεύω με το καβαλέτο σαν κονσόλα
διακυβέρνησης, σαν πιλοτήριο και σαν οθόνη
ταυτόχρονα, με θέα το διάστημα, μιας και αυτά
που έχω δημιουργήσει τον τελευταίο χρόνο
μ΄αυτό έχουν να κάνουν .
Ανεξάρτητα απ' το κυρίως θέμα, που μπορεί να
είναι ένα πορτραίτο, ένα τοπίο ή κάποιο αντικείμενο,
όλα τους έχουν σαν φόντο Γαλαξίες, αστέρια,
νεφελώματα.....
Τα δημιουργώ και ταξιδεύω σ'αυτά!

Είναι εκπληκτικό πως σ' έναν τόσο μικρό χώρο
μπορούν να γεννηθούν σύμπαντα και
να γεμίσει η ζωή μου μ' άστρα!









Ο Α. όποτε εισβάλλει στο... πιλοτήριο φρίττει:
"Πω, πω χάος!!" θαυμάζει κι απορεί μαζί.

Προσωπικά δεν αντιλαμβάνομαι κανένα χάος,
αντιθέτως τα έχω όλα υπό έλεγχο και μάλιστα

πολύ εργονομικά τοποθετημένα, φτάνοντας τα
όλα με το άπλωμα του χεριού!








Τ' αγγελούδια μου...και ο
κόσμος των συμβόλων.

Άγγελοι "οι ελίσσοντες τον
ουρανόν"!

Θα στολίσουν σύντομα
ένα μικρό ιδιωτικό ξωκκλήσι.


Απ' τις πιο ενδιαφέρουσες δουλειές που έχω αναλάβει
επί χρήμασι.






Η Αίθρα!













Το αστροάλογο που ξεκίνησε να υλοποιείται
πριν από ένα μήνα από καθαρά προσωπική
ευχαρίστηση
- πολύς καιρός για ένα έργο για τα
δικά μου δεδομένα!- και δεν λέει να τελειώσει ακόμα.

Όλο την χαϊδεύω, την φωτίζω, την σκιάζω,
φροντίζω την πλούσια χαίτη της
μα δεν αποφασίζω να πω τέλος, είναι έτοιμη....
Όλο και της βρίσκω ψεγάδια.
Ίσως γιατί λατρεύω τ' άλογα, έχω να ζωγραφίσω άλογο
από μικρό παιδί και θέλω να βγεί τέλεια.







'East-west'

(Από τον 'Κήπο των θαυμάτων':
μικρή συλλογή ψηφιακής ζωγραφικής-
ακουαρέλα και ψηφιακή επεξεργασία)






- Ένα από τα πράγματα που μου μαθαίνει η ζωγραφική,
είναι η υπομονή. Ίσως το δυσκολότερο απ' όλα τα
μαθήματα...
Υπομονή και παρατήρηση.
Συνεχής εξέταση, ανάλυση και καταγραφή όσων
απ' αυτά που με περιβάλλουν ελκύουν το ενδιαφέρον μου.
Ένας μηχανισμός που με την πάροδο του χρόνου μπαίνει
σε λειτουργία
αυτόματα πλέον,χωρίς προσπάθεια, σχεδόν
ασυναίσθητα...
Συλλέκτης εικόνων και εντυπώσεων, που υπόκεινται σε
διαδικασία ωρίμανσης και ερχομένου του πληρώματος
του χρόνου, επανεμφανίζονται μέσω του χρωστήρα.

Θα έλεγα πως τελικά δεν είμαι ζωγράφος, ούτε ποιήτρια,
μάλλον
μεταποιήτρια είμαι, με την έννοια πως μεταποιώ
τα ερεθίσματα που παίρνω σε κάτι διαφορετικό.
Περί μεταποίησης πρόκειται της πρώτης ύλης,
είτε μιλάμε για ζωγραφική,είτε για ποίηση,
είτε για οποιαδήποτε άλλη τέχνη.

......................................................................................



Βλέπε σχετικά:

" 5 στιγμές ..."

"Σκέψεις περί ζωγραφικής..."1

"Σκέψεις περί ζωγραφικής..."2

"Μετά τον Παράδεισο"

"Σμίξιμο " (Καλωσόρισμα)

Πτήσεις ...